Poradna - proverenivozu.cz
„Ojeté vozy jsou jako džungle,
prosekejte si cestu s námi...“

Specializujeme se na prověřování a poradenství v oblasti nákupu ojetých vozidel. Díky nám Vám ušetříme až desetitisíce korun, spoustu času a nervů při nákupu Vašeho vysněného vozu.



Poradna

Vložit dotaz


Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním

Dotazy

Dobrý den, vybírám spolehlivé menší vozidlo, roční nájezd asi 12 000km.Rozpocet okolo 110 000Kc.Yaris, Auris 1,3,Hyundai I 20 1,2, Mazda 2, s rozumným nájezdem. Co by jste mi doporučil? Děkuji

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Dobrý den, chystám se vyměnit dvoulitrovou Fiestu za ještě pořád zábavnost ale v poněkud pohodlnějším kabátku (dřív než na dálnici dočista ohluchnu :). Ročně najedu asi 13 tis. km (z toho 6 proskáču Prahou, 3 po dálnici). Cenově bych se chtěl vejít do čtvrt mega (max. 280). Dlouho mě lákal Focus ST, ale asi ho nechci živit (benzín+servis) a nevím, jestli se z nějakého kouzelnického klobouku dá ještě dnes vytáhnout zachovalý pětidveřový pětiválec (3 dveře nikdy víc a na Ecoboost 2.0 v ojetinách moc chvály ve Světě motorů nepějí). Navíc chci decentní vzhled (žádné pruhy, křídla, křiklavé barvy, tuning). Automatickou klimatizací bych nepohrdl a na vyhřívanou sedačku a čelní sklo jsem si už docela zvykl. Můžete mi prosím poradit, jaký vůz z běžnější konfekce vybrat, pokud nejsem smířen s rolí pasažéra (na místě řidiče)? Mazdu asi nechci. V užším výběru jsou zatím Focus (1.5, možná i 1.0), Leon (spíš 1.4) a Astra (asi 1.4T, i když má údajně dlouhé převody). Nebránil bych se ani menšímu autu (třeba Fiestě), ale bez kompromisu v odhlučnění a kvalitě sedaček. Díky za odpověď.
Aleš Veselý | 25.6. 2020
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Pečlivě jsem si vše pročetl, a plně Vám rozumím. Podobný typ aut mám osobně velmi rád. Osobně bych zůstal u Fordu, máte pravdu s tím, že cenový rozdíl v servisu obyčejného vozidla a sportovnějšího vozidla (například ST) je cca 30%. Pokud by jste se chtěl držet běžného servisu u trochu sportovnějšího vozidla, osobně bych tedy šel do Focusu, s motorem 1,6 ecoboost se 110 či 134kW. Je jich dostatečný výběr na trhu, vejdeme se do rozpočtu a auto splní přesně Vaše požadavky. Dá se s ním jet rozumě na spotřebu ale když se budete chtít svést trochu ostřeji, tak Vám to plně umožní. Navíc podvozky FOrdu patří mezi opravdovou špičku ve své kategorii. Pro více informací se na mě obraťte kdykoliv na email či telefonem. Děkuji.
Martin Ondra | mondra@proverenivozu.cz | 29.6. 2020

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Dobrý den, mám zájem o vůz pro provozování foodtrucku. Potřebuji tedy, aby bylo prostornější a dokázalo utáhnout vozík a uvezlo více než dva pasažéry. Rozpočet mám bohužel jen kolem 75 000 Kč. Na konkrétním modelu nebo roku výroby mi nezáleží. Máte nějaká doporučení? Má smysl shánět o něco novější auto od Dacie (Dokker, Duster) nebo podobné, nebo se vyplatí koupit i mnohem starší původně dražší vůz s větším nájezdem (VW Passat, Mitsubishi Outlander, Land Rover Freelander, Volvo, aj.)? Děkuji za odpověď.
Radovan Šifra | radovan.sifra@gmail.com | 27.4. 2020

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Dobrý den, mám zájem o vůz pro provozování foodtrucku. Potřebuji tedy, aby bylo prostornější a dokázalo utáhnout vozík a uvezlo více než dva pasažéry. Rozpočet mám bohužel jen kolem 75 000 Kč. Na konkrétním modelu nebo roku výroby mi nezáleží. Máte nějaká doporučení? Má smysl shánět o něco novější auto od Dacie (Dokker, Duster) nebo podobné, nebo se vyplatí koupit i mnohem starší původně dražší vůz s větším nájezdem (VW Passat, Mitsubishi Outlander, Land Rover Freelander, Volvo, aj.)? Děkuji za odpověď.
Radovan Šifra | radovan.sifra@gmail.com | 27.4. 2020
Dobrý den, určitě doporučuji jít do něčeho staršího ale ověřeného, velmi zajímavě by mohl vycházet Ford Mondeo, případně VW Passat. Doporučuji určitě auto, které je jednoduché na servis a případné opravy. Může být případně ještě Volvo, které také splňuje naše požadavky. Neváhejte mě kontaktovat na email, můžeme se zkusit poohlédnout na aktuálním trhu a uvidíme, co nám současná situace nabízí.
Martin Ondra | mondra@proverenivozu.cz | 27.4. 2020

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Mám zájem o koupi vozu Škoda Octavia 3 1.2tsi o výkonu 77-81kw minimalně ročník 2014 a nájezdu do 100 000km. Je to dobrá volba?? Dostal bych se s cenou do 200 000kč??
Radim Helvín | 30.1. 2020
Dobrý den, samotná volba Octavie je velmi dobrá, na co je potřeba dát si větší pozor, je motor, konkrétně motory 1,2TSI, v roce 2013 prošli motory modernizací, která hlavně vyřešila problémy s přeskakováním rozvodů v motoru. Nicméně tyto motory trpí ještě na jeden problém, a to karbonizace. Je tedy nutné hledat auto, které má pravidelný servis, pokud možno zkrácený interval výměny motoru, nikoli výměny po 30tis km a 2 letech, kdy právě olej degraduje a motor zanáší karbonem. Ohledně ceny, tak zde by byl problém se vejít do 200tis Kč, za pěkný kousek, s jasnou historií a servisem, bych počítal spíše cenu kolem 230tis Kč. Samozřejmě Vám velmi rád budu u nákupu auta asistovat.
Martin Ondra | mondra@proverenivozu.cz | 31.1. 2020

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Dobrý den, již delší dobu si brousím zuby na ojeté Volvo XC70 D5 Aut. AWD 2. generace (2003 - 2007). Našel jsem si spoustu informací a začínám se v tom ztrácet, respektive ocením radu a pohled odborníka. Měl jsem možnost se projet s S60 stejné gen. a oslovilo mne neskutečným komfortem, pocitem bezpečí a stabilitou, u konkrétního modelu (XC70) vyšší světlou výškou, AWD beru spíše jako nice to have. Lidé, kteří se více pohybují v problematice mi potvrdili, že korozi na volvu téměř nenajdete a na rozdíl od následující generace auto nebylo postaveno ve spolupráci s fordem a je to podle všeho ještě to staré poctivé. Naftové motory D5 jsou prý jedny z nejspolehlivějších. Problém mám u volby mezi 120kW a 136kW verzí a u problematiky AWD (haldex, apod.) kde jsem pochopil, že bude potřeba věnovat velký pozor při výběru. Beru v potaz vyšší cenu n. dílů, ale toby mělo být vyváženo spolehlivostí, pokud se nemýlím. Svůj nájezd odhaduji kolem 20 tis. km. Cenu za vozidlo jsem si stanovil do 150 tis. Kč. Jaký máte na tento výběr názor? V česku se jich moc nenabízí a inzeráty se moc nestřídají, což mne také znervózňuje, děkuji.
Marek Pecha | 1.11. 2019
Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz. Ano, máte pravdu, koroze u Volva je opravdu minimální, celkově má v tomto Volvo perfektní ochranu. Ohledně motorizace pro Volvo XC70, doporučuji motor D5 s výkonem 120kW, jedná se o velmi povedený motor, 5ti válec, se slušným zvukem a i zátahem. Ohledně AWD je hlavní vybrat vůz, který bude mít historii servisu, a hlavně ověřit jeho funkci a stav, tj. zda není viditelný únik oleje. Pokud se rozmýšlíte nad XC70, neváhejte, je to opravdu perfektní volba. Volil bych XC70 D5 s výkonem 120kW. Jak také zmiňujete, nabídka těchto aut je v ČR opravdu velmi omezena, proto bych doporučil poohlédnout se v Německu, či třeba na Slovensku, i z těchto zemí umíme auta prověřit a případně i dovést. Neváhejte mě kdykoliv nezávazně kontaktovat.
Martin Ondra | mondra@proverenivozu.cz | 4.11. 2019

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Dobrý den, chtěli bychom koupit ojetý vůz za cenu kolem 200 tisíc korun. Můj požadavek je, aby se do vozu vešlo jízdní kolo bez toho, že by se muselo sundavat přední kolo. Vlastníme starší vůz Ford Focus hatchbach. Pokud sklopíme zadní sedačky, vejde se tam mé kolo celé, manželovo se sundaným předním kolem a ještě další zavazadla. Nepřeji si mít ale velký vůz, protože jsme jen dva a přiznám se, že bych se s ním bála jezdit. Kola převážíme tak dvakrát do roka.Nechci si kupovat držák na kola. Naše nejčastější cesty jsou tak okolo 40 km někdy jednou, někdy vícekrát v týdnu. Několikrát do roka (dá se spočítat na prstech jedné ruky) podnikneme delší cesty.Přála bych si, aby mělo auto tažné zařízení. Syn mi radí, abychom koupili Octavii III. Již dlouho sleduji různé weby, kde se prodávají auta, ale nevím si rady. Proto bych od Vás chtěla poradit, případně se domluvit na spolupráci a nechat si od Vás auto vybrat.Samozřejmě bych byla ráda, kdyby auto bylo dobře vybaveno a bylo motoricky v pořádku.Moc Vám děkuji za odpověď, s pozdravem J. V.
Mgr. Jana Vaňková | janavank@seznam.cz | 1.7. 2019
Dobrý den paní Vaňková, děkuji moc za Váš dotaz, pokusím se Vám co nejlépe poradit. V první volbě je nejdůležitější zvolit motorizaci vozidla, zda preferovat pohon na diesel či benzín. Hodně záleží podle nájezdu kilometrů za rok. Když to zkusím ve Vašem případě spočítat, když jsem to zkusil přepočítat, vychází mi Váš nájezd kilometrů na cca 10tis km ročně, v tomto případě není co řešit a volba benzínového motoru je jasná a daleko výhodnější (levnější servisní náklady a menší náchylnost na poruchy). Ohledně velikosti a konkrétního typu vozidla, Vám teď nedokáži úplně přesně poradit, ale neměl bych problém se držet těchto vozidel - Ford Focus, Ford C-Max, Hyundai i30, Kia Ceed, Škoda Octavia, z těch větších poté například Ford Mondeo či Mazdu 6. Ale opravdu hodně záleží na dalších okolnostech. V tomto případě by bylo lepší, kdyby jsme si zavolaly, případně více informací si poslaly pomocí emailu. Děkuji a budu se těšit na případnou spolupráci.
Martin Ondra | mondra@proverenivozu.cz | 3.7. 2019

Jméno
E-mail
Prosím nevkládejte HTML kód.
Zobrazit e-mail ostatním
Další »  |  strana 1/11
gocars.cz
prehlasenivozu.cz